22 maj

Har ju som kanske märkt pluggat matte de sensate sex miljarders veckorna. Förra veckan på torsdagen skrev jag i alla fall mitt livs sista matteprov så nu slipper jag det. När jag tänker efter har jag nog redan glömt bort hur man räknar ut standardavvikelser men det gör mig bara glad. Och nu har jag verkligen bara en handfull av saker att göra innan tvåan kan ta slut, och med tanke på att det här förmodligen varit det värsta året i mitt lilla liv är jag ganska lättad. 
 
 
I och med att matte 2b i princip är över är mattelektionern nu ganska onödiga. Därför hade vi långlång sovmorgon idag och började efter lunch. Och det är picknickens dag! Så Ebba, Tove och jag träffades i Pildammsparken på förmiddagen för att picknicka tillsammans. 
 
 
<3Helt ärligt, när det är maj och så här fint väder borde alla dagar börja med jordnötssmörsbredda gifflar på gräset. 
 
 
Nu har jag bara två dagar, två inlämningar och ett prov innan jag och mamma flyger till Budapest. Vi ska dit och göra sånt som man gör när man har långhelg i en annan stad: promenera, fika, gå på nått museum, dricka vin, ta det lungt och fika. 
 
Ha det. 
 
 
 
3 kommentarer
Anonym

Vänta vilka är det? Har du andra vänner än Sandra, Anna och Runa?

Anonym

savage

ANONYM

Thanks for the invite mates