9 juni

Hej! Fredag! Fast denna vecka har inte varit särskilt krävande ändå, har haft tre fullständiga lektioner tror jag? Och då har de lektionerna ändå inte innehållit något ansträngande. Men självklart är jag glad att det är fredag, och idag är det dessutom min kusins student, vilket är helt galet. Grattis till henne. 
 
Som ni vet är jag grötfantast och idag gjorde jag en ny variant av gröt, som blev skitgod (såklart) och tänkte därför dela med mig av receptet! För varför inte och varför skulle ni inte vilja testa det? Det var nämligen MOROTSGRÖT. 
 
Gör så här: 
1. Kombinera 1 dl havregryn, 2 1/2 dl vatten och 1 dl riven morot i en kastrull. Låt koka upp på svag värme, och krydda med massvis av kanel och kardemumma. Och salta såklart. 
2. Låt sedan småkoka på medelvärme i cirka 10-15 minuter, tills moroten blivit mjuk. 
3. Toppa med valfria godsaker, men om du gör som jag och tar valnötter, mandlar, kokos, sirap och torkad aprikos, så blir det mer likt morotskaka, och alltså mer gott. 
 
 
2 kommentarer
Jore

hjälp vad det såg gott ut? har tröttnat på gröt pga tycker sällan det blir gott när man *varierar* det men detta vill jag smaka! *-*

Svar: ja du måste testa detta! hoppas det smakar! kram
Emma Widstrand

Gabriella

Ser såå himla gott ut!!