25 juni

 
 
 
 
 

Efter en midsommarafton som blev lite sådär vaknade jag upp och mådde fortfarande sådär. Tog därför tåget ut till vår stuga vid havet där min familj var. Stängde av mobilen när jag kom fram och hade den avstängd hela dagen, vilket var så skönt. Gjorde istället sådant stilla som man bara gör på landet, som att promenerade bort till campingen där mina småbröder köpte konstigt godis, grillade korv, låg på soffan och läste eller tittade på de program som de tre kanalerna vi får in erbjuder. Åt upp den överblivna midsommarmaten också. Så glad att familjen sparade sill till mig. Och när jag vaknade idag så regnade det, och efter att ha legat kvar i sängen i en timme och bara lyssnat på regnet, gick jag upp och gjorde frukost men fortsatte med att bara lyssna på regnet när jag åt den. Senare sprack himlen upp och jag kunde sitta bredvid mamma i en solstol och få lite varmt på näsan och axlarna. 
 
Nu är jag tillbaka i stan. Cyklade till pappa och här har jag sprungit runt udden, hängt med mina syskon vid poolen och ätit pasta till middag. Den kommande veckan har jag ledigt från jobbet. Ska bli skönt att känna lite äkta sommarlov. Har roliga saker som jag ska göra, men också en hel del göra ingenting. 
 
 
0 kommentarer