21 juni

Jag har vegan wednesday idag (bror mobbade mig för att det inte ens var en allitteration men hallå) så jag lagade middag åt mig och de i familjen som var hemma. En mycket god och färgfin måltid och här är hur jag gjorde! 
 
 
Dela ett blomkålshuvud i buketter. Ringla olivolja över och salta och peppra. Baka i ugnen i 185 grader i cirka en halvtimme, eller tills blomkålen börjar få bruna kanter. 
 
 
Jag hade först tänkt att jag kunde göra egen falafel från grunden, men kan faktiskt i detta läge skylla på att jag arbetat en hel dag heh. Så jag använde mig av risentas kikärtsbollar! Superenkelt att bara blanda ihop mixen med vatten, och sen tog jag i persilja, citronzest och vitlök i för smak. Dessa rullades till bollar och stektes i olja. 
 
Resten av salladen gjordes genom att hyvla morrötter på längden med potatisskalaren. Blanda med grönkål, persilja, granatäpplekärnor, citronsaft, en skvätt olivolja och salt och peppar. 
 
 
Sen upp med allt på ett fat! Jag gjorde också en vitlöksdressing som blev god till. Blandade bara oatlys imat fraice med vitlök och salt. Yey good food go vegan. 
 
 
0 kommentarer