23 januari

Det var i början av sommarlovet och jag var med Kamille i princip varje dag. De flesta andra jobbade eller var bortresta men det gjorde inget för vi var nyförälskade. Det var så varmt också och denna dagen skulle vi ha museum-dag, det vill säga besöka flera museum runt om i Malmö. Malmö slott, tekniska, konsthallen och moderna, men det moderna visade sig vara stängt vilket det tydligen är varje måndag. Det gjorde dock inget. Vi ställde cyklarna på gustav och därifrån gick vi till de olika ställerna. Åt nektariner när det blev för jobbigt. 
 
Denna dagen minns jag inte så mycket ifrån, mer än att vi var med familjen nere vid Comosjön. Kan tänka mig att vi tagit båt till någon liten by på berget mitt över, ätit skaldjur och strosat runt. Jag klagat över värmen. Sen badat i poolen och läst. Middagen denna dag kommer jag faktiskt ihåg. Det var en restaurang som pappa hittat när han varit ute och sprungit. Det var svårt att hitta dit och vår stora volvo kunde knappt köra i de snäva landsvägarna, men väl där åt jag pasta eller risotto. Minns bara att det smakade italienskt. 
 
Vi åkte till LA med Cordelias mamma en dag. Det var tänkt att vi skulle shoppa mycket men jag vet faktiskt inte om vi hittade något? Sandra köpte en jacka minns jag. Men vi gick längs Melrose Avenue, jag åt en sjukt god sallad till lunch och vi kollade på husen i Beverly Hills. På Hollywood Blvd såg vi Trumps stjärna i marken så då köpte vi glass och åkte tillbaka till Encinitas. 
 
Var nyhemkommen och såg solbränd ut i vitt tyg. Dagarna innan skolan började var det festival i staden och denna dag spelade Emil Jensen. Jag såg honom inte, men jag och Kamille cyklade in till spegeln för att gå på Grease-sing along. När vi kom dit var kön lika lång som en tredjedel av stortorget, så vi gav upp och cyklade hem till mig igen. Där, i min källare, hade vi eget sing along och åt nudlar. 
 
Detta var sista kvällen på festivalen och vad jag nu i efterhand kallar för sommarens sista kväll. Just eftersom det var precis så en sommar ska sluta. Vi hade sett Silvana och dansat till Rebecka & Fiona. Tagit bussen hem ett stort gäng och en kille från tyskland stötte på mig. Sen bestämde vi oss för att vi inte vill sova den natten så det gjorde vi inte. Åt pizza hemma hos Anna, pratade på kyrkogården, såg soluppgången från ett tak. När det blivit morgon gick vi hem till Kamille och drack te. 
0 kommentarer