14 januari

Godmorgon. Det har redan gått två veckor av tjugohundrasjutton. Skönt ändå. Jag vill att januari ska vara över, att vintern ska vara över. Känns lite segt nu kanske eftersom det snöar utanför mitt fönster i detta nu. Men. Jag vet att jag ofta är långt före i tanken och att världen inte riktigt hinner med. I januari vill jag ha april, i augusti vill jag ha oktober, på natten vill jag ha morgon och i huvudet vill jag ja ro. Får väl hålla ut och hoppas att allt det till slut kommer trots allt. 
 
Jag mår lite upp och ner. Det varierar på dag och stund helt enkelt. Det har varit ganska bra på sista tiden faktiskt. Jag försöker att inte tänka utan bara att göra. Och jag tror det är okej. Det enda jag är rädd för är att tanken kanske till slut hinner i kapp mig. Men jag kämpar för att kunna besegra den då. Ja såklart kommer jag klara det. 
 
Nu till något annat! Nämligen den här boken som jag läste ut för några dagar sen. Jag vet allt det här av Annika Paldanius. Den var otroligt bra. 
 
Jag älskar språket. Det exakt så som jag älskar, då det inte står exakt i ord men känslorna sitter ändå där. Och det är många igenkännanden. Tyvärr blev den mindre bra mot slutet, inte dålig, bara inte lika bra. Men helt klart en bok jag rekomenderar. Jag hade själv velat läsa om den nästan direkt. 
 
 
1 kommentar
Felicia

Din blogg är så himla mysig! <3

Svar: tack vad glad jag blir!<3
Emma Widstrand