5 februari

Söndag och jag har mest gått runt här hemma och inte gjort något vettigt alls. Mår dock väldigt bra trots att jag var på fest igår! Yey! Beror på att jag dansade mycket, är ansvarig av mig och kom i säng tidigt. Ändå ingen aktiv söndag precis. Eller jo, jag har klippt podd och bakat knäckebröd! 
 
Mamma sa att det fanns majsmjöl i skafferiet så då tänkte jag passa på att baka glutenfria knäckebröd. Bakade knäckebröd även förra söndagen, men då var det en mix av risenta som man bara blandade med vatten och olja. Nu gick jag från grunden, fast det var inte mycket svårare det. Till en sats behövdes: 2 dl majsmjöl, 1 dl solrosfrön, 1 dl linfrön, 1/2 dl majsolja och 2 dl kokat vatten. 
 
Blanda ihop allt bara. Och se på Monica Z under tiden, den finns på svtplay just nu. 
 
Eftersom jag är besatt av dessa knäckebröd tänkte jag testa att göra något liknande. Tog hälften av degen och blandade med torkade tranbär, katrinplommon och mandlar som jag hackat. 
 
Bre ut degen på plåt och platta till. Skär det i rutor och ringla flingsalt över. Sen baka i ugnen i 150 grader i ungefär 50 minuter. 
 
Under tiden typ färga ögonbrynen. Dock var min färg gammal så det gav inte så värst mycket. 
 
När knäckebrödet är klart så låt det svalna. Knäck det i rutor och förvara i glasburkar. GOTT!!!! 
 
 
0 kommentarer