30 juni

Hej. Det är fredag, sista juni, strax innan tolv och jag gör inte så mycket. Sitter på mitt golv som jag med flit stökat till. Åt nyss knäckebröd med rödbetshummus som jag mixade ihop när jag vaknade. Drack det sista ur min kaffekopp (fast att jag bestämt mig för att ta några kaffe-fria dagar). Än så länge har det regnat konstant idag, och jag tror att mamma sa att det skulle fortsätta med det hela dagen hela natten hela lördagen. Fast att jag i veckan gått och klagat på det sugiga sommarvädret känns det ganska skönt idag med det svaga smattret mot takplattorna. Det ligger en tröttnad över mig som någon påminnelse att det är just inomhus, på mitt golv jag borde vara idag, vilket är lite trist för det är i princip min sista lediga dag innan jag börjar jobba igen. Känns som att jag hitills mest gått och väntat på att sommarlovet ska börja men faktiskt inte inset att det har börjat. Gör liksom inget åt det heller. Inte hjälper det att jag sover nio timmar per natt men ändå vaknar upp utan ork. Kanske är det att jag fortfarande är trött efter den stressigaste och jobbigaste våren någonsin. Kanske är det för att jag bestämt mig för att ta några kaffe-fria dagar. 
 
Ja nu orkade jag inte skriva mer. Ha det. 
 
 
 
 
0 kommentarer