fem saker

Den här fem-listan har cirkulerat runt på ett antal bloggar ett tag så hejsvejs, jag är inte så unik utan gör den jag med. 
 
 
fem saker jag brukar säga 
-hörni 
-what the fuck 
-cozy 
-åh 
-jag är så hungrig 
 
fem saker jag brukar tänka
-jag borde verkligen plugga 
-jag är så jävla trött 
-orkar jag träna ikväll eller ska jag ligga under täcket? 
-vad ska jag ha på mig imorgon? 
-hur kan man inte gilla den musiken jag gillar? 
 
fem saker jag brukar drömma
-att jag träffar håkan 
-om hångel 
-att jag bor i ett slott och kan flyga 
-(sen drömmer jag inte mer...) 
 
 
 
fem saker väldigt få personer vet om mig
-jag tycker att smink är typ tråkigast ever 
-älskar att vara själv (inte ensam dock, hatar det) 
-jag skriver citat eller ord jag gillar på elskåp, bussäten och parkbänkar
-jag fäller så himla mycket hår, det är konstigt att jag fortfarande har kvar hår på huvudet
-går aldrig hemifrån utan ett läppblsam 
 
fem saker jag älskar att göra 
-läsa om böcker 
-somna till musik 
-dansa till jättehög musik 
-vara inne på tumblr eller pinterest
-basta efter träningen och sen komma hem och äta middag 
 
fem saker jag vill ska hända innan året tar slut 
-träffa min bästis 
-trivas på gymnasiet 
-besöka en ny stad 
-lära mig lyricsen till tous les memes utantill (med någorlunda bra uttal) 
-träffa nya vänner 
 
 
fem saker jag beställer utomlands
-te 
-pasta
-något som hör till att äta på det stället 
-vad som helst som är sött 
-pizza 
 
fem saker jag saknar i min garderob
-en perfekt svart kjol 
-bygellös bh 
-fler klänningar med peter pan-krage 
-bra skor till sommaren 
-något som inte ser ut som allt annat jag har 
 
fem saker som doftar underbart 
-nybakta kanelbullar 
-nagellack 
-min lillebror 
-regn på varm asfalt 
-min vaniljparfym jag har varje dag 
 
 
 
fem saker jag vill bli bättre på 
-starta konverisationer 
-sluta oroa mig 
-se no-ämnerna i skolan som något roligt och inte en pina 
-ta tid att sova mer 
-inte bry mig ett skit om vad andra tänker om mig 
 
fem saker jag skrattar åt 
-chandler bing 
-mig själv 
-parodier på youtube 
-alla djur som är söta och fluffiga 
-personer som springer för att hinna med bussen 
 
fem saker som gör mig till mig 
-om någon jag bryr mig om mår dåligt mår jag dåligt 
-jag klarar inte va att vara sämst 
-jag är en stor romantiker 
-jag är rädd för att såra människor så att de ska tycka illa om mig 
-jag tröttnar på saker snabbt, som årstider, mat, kläder, personer osv
 
 
 
 
 
 
2 kommentarer
Johanna Englund

Jag gjorde inte hela listan eftersom det tog timmar för mig att tänka på vad jag ska svara haha! Kram!

Svar: haha ja alltså det tog jättelång tid för mig. kram
Emma Widstrand

Johanna Englund

Jag gjorde inte hela listan eftersom det tog timmar för mig att tänka på vad jag ska svara haha! Kram!