13 mars

Jag fick frågor och jag svarar på några av dem. 
 
Hur hanterar du ångest? 
Oftast lägger jag mig i sängen. Ser en film eller serier eller lyssnar på musik (obs ej deppig utan mer peppande). Jag försöker att få mig ut på promenad eller så om jag har mycket ångest, för märker verkligen vilken skillnad det gör. Men ja oftast blir det bara att jag kryper ner under täcket. 
 
Är du "duktig" i skolan? 
Har varit betydligt "duktigare" än vad jag är nu. I högstadiet fram för allt satte jag väldigt mycket press på mig själv i skolarbetet och mådde väldigt dåligt under den perioden, vilket blev värre när jag ständigt pressande mig. Nu skulle jag faktiskt inte kategorisera mig som en "duktig elev" längre. Klart att jag tar skolan på allvar och jag presterar bra i skolan, men jag är så otroligt mer lugn angående det. Och pluggar mindre. 
 
Favoritmat? 
Mycket asiatiskt: sushi, nudlar, dumplings och sånt. Malmöitisk falafel med halloumi. Tacos. Eller typ all form av pasta. Och frukt. Jordnötssmör. Alltså all mat i princip. 
 
Bästa tips för en bra blogg? 
Oj gud. Vet inte? Bara blogga om sådant som man vill och som man tycker om, så kommer de som tycker om samma saker att läsa bloggen. 
 
Favoritbok och favoritfilm, gäärna flera? 
Okej topp tre filmer: God help the girl, Palo Alto, Moonrise kingdom. Topp tre böcker: Glaskupan, Just kids, Jag vet allt det här. 
 
Vad äter du på en dag? 
Jag är inte den mest lämpliga att svara på detta än. Jag försöker att vara spontan och lugn när det kommer till maten och är tusen gånger bättre nu än tidigare, men fortfarande är det små komplikationer ibland. Men jag äter varje dag frukost, lunch och middag. Inget av dessa mål får hoppas över. Sen beror det ju på dag om jag äter mer. Mellanmål efter skolan om jag är hungrig, fika ibland eller lördagsgodis. Ni vet. Jag äter så att jag blir mätt. 
 
Vilka är dina favoritbutiker? 
När det kommer till kläder så är det humana, beyond retro, myrorna, episode och monki. När det kommer till övrigt så är det oasen och ica. 
 
Vilket är ditt favoritgodis? 
Bästa frågan!! Blev så uppspelt att jag länkade bild på varje godisbit; Jordnötskulor, vaniljfudge, hallon- och lakritsfudge, choklad i form av sjöfrukter, döskallar, hjärtan, snickers, kick sea salt, ja det fortsätter. Hade gärna visat er ALLT som finns i min godispåse. 
 
Bär du helst kjol eller byxor? 
Har alltid tidigare sagt kjol men nu bär jag samma jeans varje dag. 
 
Hur mår du just nu? 
Just nu så mår jag bra. Det är måndagkväll, jag har pluggar lite och ätit middag. Haft lite ont i huvudet men annars har dagen varit bra. 
 
Vad gör dig glad? 
Vårens första dag. 
 
Vilket är ditt favoritämne i skolan? 
Svenska. 
 
Vilket parti kommer du rösta på när du är 18? 
Jag vet inte, och kan nog inte svara på det just nu. I det senaste riksdagsvalet hade jag röstat på F! om jag kunde, men förmodligen inte nu. Jag får se mer när valet närmar sig. 
 
Vad önskar du dig i födelsedagspresent? 
Godiset som jag nämnt här ovan. Eller allt i smak hallon&lakrits. Sen vore en resa till våren inte fel. 
 
Tränar du något? 
Inte så mycket just nu. Har ju inte fått träna sen i december då jag kom i kontakt med bup och började behandling för min ätstörning. Nu får jag faktiskt börja träna, så kanske att jag till och med kommer igång nu i veckan. Men kom ihåg! Träning ska enbart användas för att kroppen ska må bra och vara frisk, inte i annat syfte. 
 
Favoritartist samt låt? 
Kan inte svara på detta eftersom det varier något extremt. Men just nu är det väl Lana del Rey och hennes bästa låt för alltid är Video Games. 
 
Var vill du helst bo? 
Har saknat Kalifornien så jäkla mycket sista tiden och längtat dit. Annars är Berlin och Köpenhamn mina favoritstäder, förutom Malmö som jag ändå trivs i för tillfället. 
 
Hur ska du fira din födelsedag? 
Vet inte riktigt, och går lite smått runt och oroar mig för min födelsedag. Känns som att i och med att jag fyller 18 så måste dagen blir jättebra och jätterolig och jag vet knappt alls vad jag ska göra, förutom middag med familjen. Vill ju göra något mer, men till exempel mina bästa vänner Anna och Sandra är inte 18 än så det försvårar saker och ting. Men det får väl bli bra. Min bror kommer ner till Malmö i alla fall. 
 
Vad tycker du om Runa Carling? obs från Runa Carling. 
 Jag gillar Runa Carling. 
 
Du får en natt med Benedict Cumberbatch men blir allergisk mot hundar. Vad hade du gjort? 
Haha hmm väljer nog Benedict. Är mer en kattmänniska ändå. 
 
Vilka är dina största intressen? 
Jag skulle säga att det är internet, eftersom så mycket kan samlas under den kategorin. Det är att blogga, vilket involverar skrivandet. Det är att läsa andra bloggar vilket involverar att läsa och inspireras. Pinterest och tumblr med bilder, kläder och mat. Musik finns på internet. Och så serier och filmer såklart.  
 
Vad skulle du döpa din blogg till om du fick byta?
Haha hmm. Kanske mitt namn bara. Eller milkpoetry. Hade ju gärna bytat bort glittrigamoln. 
 
varför bloggar du? 
ps. din blogg äger
Tack<3 och jag vet inte helt. För jag tycker att det är kul att skriva och fota och pyssla ihop något av det. Jag gillar att berätta saker för folk och jag gillar även att för mig själv ha allting samlat på ett ställe som jag ständigt kan återkomma till. 
 
vf vill du inte färga håret brunt?
JAG VET EJ HUR JAG SKA FÄRGA DET. Har lite panik för vill verkligen göra något men vet ej vad? Just nu är mitt hår varken blont eller brunt, men jag har väl varit båda (här och här). Och ja, alla jag frågar säger olika och själv så är jag oförmögen att ta beslut så vetefan hur det kommer sluta. 
0 kommentarer