2 januari

 
 
Bilder som jag tagit med kameran de senaste dagarna. Här är från när Anna, Sandra och jag åkte till Köpenhamn. En film om det har ni kanske sett men vad som inte framgick i den: vi glömde pass som behövs nu i dessa tider men det löste sig. Vi förstod inte vad den danske kyparen sa till oss men den löste sig. Och det vi sett fram emot, alltså Copenhagen street food var stängt när vi kom dit, men även det löste sig. 
 
 
 
En dag senare kom Kamille hem till mig. Vi lånade lite kläder av varandra och hon hjälpte mig ta svåra beslut som vad jag skulle ha på mig på nyårsafton. Vi åt sillunch med min familj och hon fick en bok att ta med och läsa på semstern där hon är nu. Jag är måttligt avundsjuk. Hade bytt mycket för att komma bort från Sverige just nu. 
 
 
 
På nyårsafton var Kamille hos mig en stund så att vi kunde sjungades peppa upp varandra och säga hejdå. Sen kom Anna, Beppe, Runa och Ylva och så hade vi nyårsmiddag i form av osammanhängade buffé men med sammanhängade godhet. Sen gick vi på fest och det blev nytt år. 
 
Året har knappt börjat men det är redan värre än jag kunnat tänka mig. Första dagen slog baksmällan till som aldrig förr. Andra dagen var det ätstörningen som slog hårt bakifrån. I kontrollrummet på bup gråter jag igen för vågen visar det den inte skulle. Och fast att jag vill må bra så vet jag att det nu väntar en svår tid. Hur jag kommer bli behandlad och hur mycket tyngre det känns i mig. Jag vill vara så stark att jag kan ta mig ur detta, men just nu känner jag mig så svag och viljelös att allt jag kan göra är att ligga stirrandes i sängen. Det är det jag kommer göra nu. Jag kommer helt släppa min vilja och bara låta folk göra vad de vill med mig. Hjärnspökerna och krypet under skinnet ska jag försöka skita i. Jag vill aldrig tillbaka till det där kontrollrummet. 
 
 
1 kommentar
Tora%25252520Hansson%25252520

<3 massa frivilliga kramar, bästa du.