18 februari

Godmorgon. Jag mår bra. Förmodligen för att gårdagen var en så bra dag. Jag var på bup och det gick fint där. Märker verkligen av på mitt humör hur beroende det är av det. Ifall det känns som att det går framåt eller bakåt. Nu går det hela ganska lätt, men jag är orolig att något litet ska komma och ändra på det. I alla fall, det var inte bara det som var bra. Jag fick sportlov! Ingen skola på tio dagar och ska dessutom ut och resa. Har aldrig känt av hur mycket jag behöver en resa som denna. Speciellt nu när Malmö ändå lämnas på allt folk. 
 
Men nu till min frukost! Det blev pärongröt som blev så jäkla god. Bara att koka gröt som vanligt (dvs havregryn, vatten och lite salt) och så i med ca ett halv päron skuret i småbitar och krydda med mycket kardemumma. Jag har alltid i chiafrön och linfrön för att magen ska må bra och sån skit. I alla fall, koka upp det och sen är det klart! Servera med mer päron och gärna hallon för det passade så bra till. 
 
Och idag blir nog också en bra dag. Nu sitter jag matkomad och ska komma igång med att städa rummet. Senare ska jag nog övningsköra, köpa massa godis och gå på bio med mamma. Ha de. 
 
 
2 kommentarer
jore

Vad fina bilder! Jag, som inte är mycket för varken havregryn eller päron, blev sugen. Hoppas övningskörningen går bra, ha en riktigt fin dag!

hanna

kanske skumt ville bara säga det att jag är rätt ensam i min stad, bland mina vänner och i mitt liv (okej det är väl en överdrift men) att inte må okej och sjukhuset och allt det man kämpar för att skriva om.

men då och då minns jag att jag inte är ensam och att du är en galen kämpe. att jag följt din blogg ett långt tag nu och vill bara i och med det säga att du klarar dig bättre än du tror, är bättre och värd mer än du tror. hejar på dig. frivillig kram

Svar: vad fint av dig. kram tillbaka och heja oss båda.
Emma Widstrand