29 september

Hej. Haft en konstig vecka. Vet inte ens hur jag ska beskriva den. Igår kände jag ingenting; idag känner jag allt. Och det blåser så mycket. Jag uppskattar det. Samt att en kan börja med knästrumpor och att jag idag i skolan kunde köpa kaffe med påtår för 10kr. Uppskattar dock inte min hosta som aldrig tar slut. 
 
Imorgon flyr jag Malmö för Stockholm över helgen. Ska ta bilen dit med familjen för att hälsa på storebror (!!!!). Ännu extremt oklart att jag överlevt de sex veckor då han bott hemifrån. Men får se honom imorgon och kanske slippa lite tankar som cirkulerar här hemma. Nu står jag inför valet om jag ska koka lite mer kaffe. Hejdå. 
 
 
3 kommentarer
Ellen Lindberg

Herregud va du passar bra i de där glasögonen!

Svar: ahh tack<3
Emma Widstrand

Tora Hansson

Du är så fin! Och vad kul att du kommer hit till Stockholm, hoppas att du får en fin helg här<3 kram.

Anonym

när blåsten försvinner och den äldsta generationen börjar dö flyr vi malmö utan returbiljett. packar knappt, springer så fort vi kan, bort bort bort utan att se oss om. hamnar på en okänd bakgata i edinburgh och dricker vin med musiker varje kväll. de lär oss spela lite men mest bara dansar vi för det är det vi är bäst på. provar och ranglistar varje kopp bryggkaffe i hela stan med förorter. köper en karta och cyklar upp och ner för varenda gata, stig eller genväg som finss. åker kanske hem till malmö under en dag eller två men säger inget till någon. går bara runt i stan som formade oss, gav oss alla sorger alla kyssar alla olidliga soliga sommardagar. kollar på avstånd på gatorna vi en gång ägde och människorna vi en gång kände. andas in luften som var hemma men nu bara är nostalgi. sen flyr vi igen. bort till en plats där vi kan vara vi utan konstigheter. en plats där det är vi.