Chokers

 
Den ända typen av smycken jag använder är halsband, och i de flesta fall är det chokers. 
Den här kom på posten igår och jag har beställt den från ebay. Den är i svart sammet och ganska bred, två centimeter eller så. 
 
Den här är väldigt lik den andra, fast den är inte i sammet utan något blankt material (vet inte om det har något namn men siden kanske? Åt det hållet). Inte lika bred heller. Den har jag gjort själv. 
 
Sen den "klassiska" chokern som påminner mig om när jag var åtta år och hade ett sånt som armband och min bästis hade ett halsband. Jag köpte det i london i brick lane. 
 
Och sist det här, om det kan kallas smycke? Jo tycker jag. Ett godishalsband helt enkelt. Gillar att ha det jättemycket för att det är så färgglatt och barnsligt och alla frågar om de får lov att smaka. 
4 kommentarer
Hedvig

åh så fint!!!

Cornelia

Chokers är så fina

Johanna Englund

Chokers är bäst! Heheh köpte flera goidshalsband bara för att ha dem haha!!

johanna

åh chokers är helt fantastiskt