när hösten kommer

Trots att jag skulle vilja så går det nog inte riktigt att kalla det för höst än, det är trots allt fortfarande augusti. Men jag drömmer om hösten då man kan gömma sig i stickade tröjor, och sån tur så kommer vi bara närmre för var dag. Det blir mörkare, kallare och krispigare. Jag har skrivit en lista över det jag längtar efter mest och det jag vill göra när löven faller från träden. 
 
 

~Jag ska läsa mängder med böcker. Cykla in till stadsbiblioteket och bo där i några timmar för att sedan komma hem med en hel hög böcker. Min bok-lista är längre än någonsin och jag vill även läsa om alla mina favoriter. 

 

 

~Jag vill klä mig i hösten färger. Vinrött, senapsgult och mossgrönt. Och så hösten mönster som prickigt och rutigt. Jag tycker att hösten är årstiden då kläderna är som finaste. 

 

 

~Att spendera vardagseftermiddagarna eller de deppiga söndagarna invirad i en filt och se på favoritserier medan regnet slår mot fönstret. Regn är nog det absolut mysigaste som finns (och åska såklart) och serier slukar jag som bara den. 

 

 

~Gå långa höstpromenader bland brinnande färger. Promenader att fundera och tänka men såklart också att lyssna på musik, jag ska snart ta och göra en höst-lista. Och så plocka på mig stora löv och kastanjer att ta med hem till rummet och låta hösten komma in. 

 

 

~Dricka kopiösa mängder te ur koppar man kan drunka i. Min favoritsyssla. Jag vill fylla på både teskåpet och min koppsamling. Måste införskaffa fler stora koppar, det blir att jag nästan alltid dricker ur denna koppen då det är den störtsa jag har. 

 

 
 
 Vad vill ni göra när det blir höst? 
 (bilderna kommer från tumblr) 
 
 
 
 
35 kommentarer
Hedda Rönnlund

Åh jag längtar efter te, de fina färgerna och höstmodet såklart!

Vintage Johanna!

Här i Gbg har de vart höst de senaste 2 veckorna! :(

Josephine

Åh känner också att jag drömmer om hösten.. dricka te, mysiga halsdukar & tröjor. Fina färger & vädret :)

Tove Kjaerran

Det lät helt perfekt, så vill jag också ha hösten ♥

Olivia Nilsson

Vad fin blogg du har!
Om du vill får du gärna kika in på min blogg :D

isabell berglund

Den här höst-listan var helt perfekt ju. Vill göra allt!

Hanna - Träning och min vardag som trebarnsmamma

Härlig höstlista!

Fina Frun

Det låter riktigt härligt, lite så som jag också planerar min höst.

Robex Lundgren

finna bilder

Mohammedi's | Art, model & designer

nice

Frida

Åh hösten är nog verkligen något man kan längta efter med en myskänsla!

FrökenTV, bloggen om tv och film

myspys

Niles

Längtar verkligen till hösten! Ska sitta ihopkurad med en bra bok under filten, balkongdörren lite på glänt så du kan höra höstregnets droppar. Det kommer att bli hur härligt som helst!

Olivia

Superfina bilder!

Anonym

åh gud så fin blogg! önskar min var så också :/ haha men åh så otroligt fin blogg!! (får gärna kolla min)

Sara

Åh vilken underbar lista. Själv vill jag läsa massa böcker, plöja igenom filmer och serier , baka massor och gå långa höstpromenader med min dotter och man :)

Emma

kopparna <3

Alina

Fina bilder!

Mikaela♥

Härligt&inspirerande inlägg :)

rememberthiis.blogg.se

Längtar till hösten :))

Carolina

Åh låter som om hösten kommer bli alldeles underbar för dig, får mig att vilja skriva en egen. Böcker älskar jag så intensivt!
Ja, i höst blir jag 18 år och jag ska ta körkortet i höst också, förhoppningsvis. Sedan så ska jag mysa ner mig med kaffe, te och gottis och kolla på film och bara ta och mysa med pojkvännen och fotografera höstens alla fina färger! :D

Svar: Åh det låter ju så mysigt!
Emma Widstrand

Happy

Jag längtar efter höstens nyskördade grönsaker

Madeleine

Vilken fin blogg! :) Det är precis så hösten ska vara, längtar!

marlene

längtar också efter hösten!

E.W - Photography

vilka härliga bilder.

Elin

Åh, längtar efter hösten jag med! Speciellt efter de fina färgerna på träden och att få sitta inne när regnet vräker ned och kolla på film.

Sofia

Fint!

∞NORA∞

Super fin blogg!

sarah & amanda

fina kort och bra blogg =)

Thea

Fina bilder du hittat! Tumblr är verkligen inspirerande!

Sofie Hedman

Här i Piteå har hösten just anlänt, så magiskt! hösten är den bästa årstiden tycker jag, fotograferingen blir så mycket roligare, enormt med färger och löv som bara flyger!:)

Svar: Åh det tycker jag med!
Emma Widstrand

Anonym

jätte fina bilder

Amanda CL

fina bilder :)

lovisa

åh vilka härliga bilder, och vilket höstsug en fick nu ändå. tack!

Nike

Vad heter du på tumblr? :)

Svar: jag heter komdarlingvidansar.tumblr.com :)
Emma Widstrand